מחירון תיקון מחשבים נייחים

מחירון תיקון מחשבים נייחים, המחירון אינו מחייב והוא נכתב על דעת מנהל האתר שהינו טכנאי מחשבים משנת 2001, גם נוסיף ונבהיר שיש מקרי קצה שעבודות פשוטות לכאורה מסתבכות והעלות משתנה בהתאם, אך לרוב אנחנו סומכים כי המחירון יפגע בול ברוב בקשות התשלום של המעבדות וטכנאי המחשבים בארץ.

•    למען הסר ספק כל המחירים הכוונה כולל מע"מ.

 

נתחיל עם תיקוני תוכנה

לעיתים אנשים נתקלים בבעיות תוכנה כגון: דפדפן שלא עובד, מדפסת שלא מדפיסה, בעיות של איטיות, התקנת דרייברים ועוד, בד"כ השירות הינו בבית הלקוח ועלותו נעה בין 200 ועד 300 ש"ח תלוי באורך הטיפול, בבעיות מסוג זה מומלץ להזמין טכנאי לבית הלקוח ולא ללכת למעבדה כיוון שהתקלות יכולות להיות תלוי מקום, לדוגמא: איטיות עלולה להיות מהאינטרנט ולא מהמחשב, בבדיקת מדפסת נדרשת המדפסת והמחשב - וכולה.

 

שימו לב – הערה חשובה – לעיתים בעת בעיות תוכנה מרובות מומלץ מראש לגבות את המחשב ולהתקין את מערכת ההפעלה מחדש, רוב הטכנאים ידרשו מכם סכום זהה לתיקון (זאת בתנאי שיש לכם מערכת הפעלה חוקית), אך חשוב לגבות את כל הקבצים במחשב לפני הגעת הטכנאי.

 

תיקוני חומרה:

החלפת ספק כוח – עלות העבודה במעבדה הינה כ-80 ש"ח, עלות העבודה בבית הלקוח הינה כ-150 ש"ח– עלות ספק כוח נעה בין 80 ל 200 ש"ח לספקי כוח סטנדרטים, ספקים לגיימרים וספקים מיוחדים עלולים להגיע למחירים גבוהים הרבה יותר אך מחיר העבודה משתנה במקצת.

 

החלפת מאווררי מערכת – מאוורר מערכת הינו רכיב זול שמחירו נע בין 20 ל-50 ש"ח – עלות העבודה במעבדה הינה כ-50 ש"ח, עלות העבודה בבית הלקוח הינה כ-150 ש"ח, רכיב שלעיתים אנשים נוטים לזלזל בו, אך הוא תורם רבות במקרים שיש חום במערכת.

 

החלפת דיסק קשיח – עלות דיסק קשיח (סטנדרטי) נע בסביבות ה-320 ש"ח, עלות העבודה במעבדה הינה 80 ש"ח, עלות העבודה בבית הלקוח הינה כ180 ש"ח, אך יש לשים לב, אם הדיסק הקשיח מכיל את מערכת ההפעלה יש להוסיף סכום של כ-100-150 ש"ח עבור התקנת מערכת ההפעלה בדיסק החדש, בנוסף לעלויות הקודמות.

 

החלפת לוח אם – עלות לוח אם נעה בין 300 ועד 500 ש"ח ללוחות אם סטנדרטים, ועלות של כ-200 ש"ח להחלפת הלוח אם, שימו לב, אם יש צורך בהתקנה מחדש של מערכת ההפעלה עקב התקנת לוח אם חדש, מדובר בתוספת של כ-100-150 ש"ח למחיר התיקון, אם מדובר בשירות בבית הלקוח יש להוסיף סכום של כ-50 עד 100 ש"ח לשירות.

 

החלפת כונן DVD – מחיר כונן DVD נע בין 120 ועד 200 ש"ח, עלות ההחלפה נעה בין כ-50 ש"ח במעבדה ועד 120 ש"ח בבית הלקוח.

 

החלפת זכרונות – החלפה או שדרוג זיכרון אינה נחשבת לעבודה ואורכת מספר דקות בלבד בתנאי שאתם יודעים איזה זכרונות מתאימים למחשב שלכם, מחיר הזיכרון משתנה מאוד בהתאם לגודל, למהירות ולטכנולוגיה, אך מחיר העבודה זול מאוד ואף יש מקומות שלא יגבו מכם תשלום בעבור ההחלפה רק עבור הרכיב.

 

החלפת מעבד – לא מומלץ להחליף מעבד, זהו הרכיב היקר במחשב (בד"כ) ולעיתים נדירות בלבד מתקלקל, אם המעבד שלכם התקלקל סביר להניח (99%) שהמחשב ישן, ולא שווה להשקיע עליו, כיוון שהמעבד שתרכשו יהיה יקר ולא יתאים במקרה שתרצו לשדרג את המחשב, לוח זכרונות וכדומה, לכן מראש בעיות של מעבד (למעט מקרים שהמחשב באחריות) אנחנו לא ממליצים לתקן.

 

החלפת מארז – אנחנו לא ממש רואים סיבה להחליף את המארז, אבל בכל זאת, עלות מארז מתחיל בכ-200 ש"ח לא כולל ספק ויכול להגיע ל600-700 למארזים איכותיים ועד אלפי שקלים למארזי גיימרים כולל הספק, עלות העבודה כ150-300 ש"ח במעבדה וכ-250-400 ש"ח בבית הלקוח, ההפרש הגדול בעלות העבודה מתבטא בסוג הרכיבים שיש, לדוגמא מאורר מעבד פשוט התקנתו אורכת כ-5 דק, לעומת מערכת קירור מתקדמת שהתקנתה ארוכה הרבה יותר בצורה משמעותית.

 

החלפת כרטיס מסך – עבודות החלפת כרטיס מסך כוללת את הכרטיס מסך, שעלותו מתחילה בכ-250 ש"ח דרך כרטיסי מסך מצויין בכ-400-500 ש"ח ועד כרטיסי מסך לגיימרים שעלותם מעל 1000 ש"ח ולעיתים גם מעל 2000 ש"ח, בנוסף יש להסיר את הדרייבר של הכרטיס מסך הישן ולהתקין את הדרייבר של הכרטיס מסך החדש, העבודה בתוספת של כ-150 ש"ח במעבדה ועד 250 ש"ח בבית הלקוח.

 

קיבלתם הצעת מחיר לתיקון מחשב ואינכם יודעים איך לחשב את טיבה? שלחו לנו אותה ואנחנו נשמח להחזיר לכם תשובה בגין טיבה.

 

תודה
צוות  פרו.פי.סי

עבור למאמרים